Het is weer die tijd van het jaar waarin ik terugkijk op alles wat ik dit jaar heb gedaan en nadenk over wat ik in het volgende jaar wil bereiken. En 2025, dat wordt voor mij een jaar van actie, groei en nieuwe uitdagingen. Ik heb vijf doelen voor ogen die ik absoluut wil behalen op zakelijk vlak. Hieronder deel ik ze graag met je, gewoon omdat ik er enthousiast van word. En misschien inspireer ik je wel om je eigen doelen te stellen voor het nieuwe jaar!
1. Samenwerkingen met marketingbureaus opzetten
Eén van de dingen die ik volgend jaar wil gaan doen, is het opzetten van samenwerkingen met verschillende marketingbureaus. Ik ben ervan overtuigd dat samenwerken je verder helpt, vooral als je een expert kunt vinden die complementaire vaardigheden en inzichten biedt die jouw sterke punten aanvullen. Door partnerschappen aan te gaan met bureaus die zich specialiseren in online marketing, social media of merkcampagnes wil ik zowel mijn eigen diensten als die van het marketingbureau richting de klant naar een (veel) hoger niveau tillen. Samen met een team -ieder zijn eigen specialisatie- gaan we all-in om merkcampagnes naar een nieuw level te brengen. Op de achtergrond lopen mooie ontwikkelingen die zonder meer bij gaan dragen aan dit doel.
2. Omzetdoel: Een minimale omzet
Als ondernemer stel je doelen voor jezelf, maar het belangrijkste is dat ze haalbaar en niet onrealistisch zijn. Voor 2025 wil ik minimaal een X-bedrag geboekt hebben in mijn boekhoudsoftware. Het precieze bedrag hou ik in verband met privacyredenen voor mezelf, maar ik kan in ieder geval wel verklappen dat het een stijging van 20% is over de jaaromzet van 2024. Dit betekent dat ik het komend jaar extra hard ga werken aan het uitbreiden van mijn klantenkring, het verbeteren van mijn diensten en het slimmer inzetten van marketing. Natuurlijk gaat het niet alleen om cijfers, maar het behalen hiervan zou een grote stap zijn in de richting van een nog succesvoller en stabieler bedrijf. Want uiteindelijk is het de kwaliteit van de foto's en de servicegerichtheid die de eindstand bepalen.
3. 10.000 website-bezoeken
De afgelopen tijd heb ik gemerkt hoe belangrijk het is om online zichtbaar te zijn. Dus in 2025 wil ik dat mijn website minstens 10.000 bezoekerssessies krijgt. Dat is een doel dat ontzettend uitdagend is, maar ik geloof dat het haalbaar is door te focussen op waardevolle content en SEO-optimalisatie. Iets waar ik sowieso al veel aandacht aan besteed, maar nog verder in wil uitbreiden. De website moet een plek worden waar mensen niet alleen terecht kunnen voor informatie, maar waar ze ook echt iets aan hebben. Hierdoor hoop ik mijn bedrijf hoger in de Google ranking te krijgen en zodoende steeds toffere opdrachten binnen te halen.
4. Beleggen voor het pensioen
Als het op pensioen aankomt, heb ik altijd een beetje het gevoel gehad van ‘dat komt later wel’. Maar naarmate ik ouder word (en wijzer, hoop ik), besef ik dat het tijd is om er echt mee aan de slag te gaan. Onder het motto 'beter laat dan nooit' is mijn doel voor 2025 dan ook om te starten met beleggen voor mijn pensioen. Ik wil mijn geld niet passief laten staan, maar voor mij laten werken. Of dat nu in aandelen, indexfondsen of andere vormen van beleggen is, het is tijd om een plan te maken en actie te ondernemen. Het idee is om rustig op te bouwen met oog op de lange termijn, maar steeds actiever hierin te worden.
5. LinkedIn semi-actief bijhouden
LinkedIn is voor veel mensen een beetje de zakelijke ‘slaapkamer’: je gaat er af en toe naartoe, maar het voelt niet altijd als iets waar je actief mee bezig moet zijn. Tot op heden heb ik mijn handen ervan af gehouden omdat social media eigenlijk al meer tijd in beslag neemt dan me lief is. Toch merk ik dat LinkedIn een krachtig platform is voor netwerken en het delen van waardevolle content. In 2025 wil ik mijn LinkedIn-profiel dan ook semi-actief gaan bijhouden. Ik noem het bewust ‘semi-, omdat dit betekent dat ik niet elke dag ga posten, maar wel regelmatig interessante updates ga delen en de ontwikkelingen van anderen ga volgen. Door dit te doen, wil ik mijn zichtbaarheid vergroten en in contact komen met andere ondernemers en potentiële klanten.
Conclusie:
Als ik eerlijk ben, ben ik ontzettend enthousiast over 2025. Het gaat niet alleen om de doelen die ik wil bereiken, maar ook om het proces: de stappen die ik ga zetten, de kennis die ik ga opdoen en de nieuwe mensen die ik ga ontmoeten. Elk jaar kijk ik terug hoe ik het jaar eerder ervoor stond en welke ontwikkelingen ik heb gemaakt. En in alle bescheidenheid durf ik best te zeggen dat ik trots mag zijn op die stijgende lijn. Waar ik vroeger slapeloze nachten kon hebben van onzekerheid, kan ik tegenwoordig mijn gedachten ’s avonds niet uitschakelen van het opdoen van nieuwe ideeën. Deze vijf doelen zijn voor mij echt de focuspunten van het jaar, en met discipline en consistentie ben ik ervan overtuigd dat ik die kan bereiken.
Wat zijn jouw doelen voor 2025? En hoe ga jij ze behalen? Ik ben benieuwd! Samen kunnen we elkaar motiveren om het beste uit het nieuwe jaar te halen.
Comments